Monday 5 April 2010

kids concert(school part 2)

p/s:
saya suka kalau ada orang pujuk2 saya menulis ni.sebab saya memang cepat cair.hehe
nah saya bagi kamu semua satu entry yang sudah berkepam.
dah lama dah upload gambar.tapi malas menulis.huhu.

seperti di entri2 sebelum,saya ada bagitau kan yang saya akan ke sekolah semiggu sekali.
sama ada rabu pagi atau rabu petang.dulu saya sangat bersemangat bangun pagi utk ke sesi pagi.tapi semangat saya luntur. sebab di sebelah malamnya saya sibuk membuat projek saya.jadi malaslah bangun pagi.(chewah alasan).

kalau sesi petang.dari pukul 1 sampai pkl 3.30 ptg.kalau sesi pagi dari pkl 8 sampai pkl 12pm..

kalau sesi pagi pkl 7.30 saya da kena pergi berjalan ke bus stand.ok.cukup merepek.(lepas gian merepek la ni)





sekarang ni cuti easter break.2 minggu la saya x kesekolah.rabu lepas lepas,saya pergi sesi petang.nasib baik saya mls masa tu nak pergi sesi petang.sebabnya,petang tu ada concert!
macam best je.memang bes pon.semua budak sekolah dan cikgu dan makcik2 kena berkumpul didewan untuk dengar pelajar2 buat persembahan music.mereka ni belajar masa waktu berkelab.jadi setiap hujung term saya rasa mereka perform la.

tapi kan rugi betullah sebab saya x bawak camera saya.maka camera cabuk blackberry saya ni jela yang dapat saya teropong untuk tatapan kamu semua.


ini adalah koir..mereka nyayi lagu apatah.tak ingat.tapi sedap.dan yang jadi konduktor tu adalah guru besar mereka.bagus kan guru besar mereka.mereka2 ni kelab koir saya rasa.


pastu pulak gamba di atas adalah persembahan kemuncak.saya malas nak drag gamba ni turun bawah.kasi chan la k...ini adalah band.band ni untuk budak year 6 sahaja.kira mcm utk budak besar la.mereka main guitar,ada lead singer,ada orang main drum,and ada la lagi peralatan yang saya x reti nak sebut.ala.macam band yang kita selalu tengok tula.cute kan.dala sedap.bukan nyayi lagu sekolah tau.lagu apa xtau.macam miley cyrus je.yang besnye.cikgu dia pon main sama.so nampak macam group work yang sangat best.nampak tak ke tepi yang macam orang tua sikit tu kan.


pastu ni main gitar versi budak kecik sikit.main comel2 jela.macam basic.tapi tetap comel.music club mereka ni.


violin juga.

ni persembahan pembukaan.main trompet.bagi saya sangat unik.guru besar yang perempuan pon ada tersorok kt belakang main trompet.pastu ada 2 org cikgu lagi main bersama.sorang main ketuk2 tamborin kot tu..

saya suka.guru2 pon turut sama terlibat.barula anak murid semangat kan.

pastu lagi satu saya tengok guru besar dia sangat2 terlibat dalam semua benda.nampak macam dia tahu semua benda.masa saya nk mula masuk sekokah tu buat placement pon guru besar yang tunjuk dan atur semua.selalunya guru besar ni bukan nak amik port sangat kan menda2 camni kalau kt negara saya.semua nak pas kat mana2 cikgu kan.kalau setakat benda yang nampak remeh tp sebenar tak remeh guru besar tak terlibat sangat.setakat bagi hadiah je masa penyampaian hadiah.tapi tahap kewibawaan guru besar sekolah dringhouse ni saya sangat kagum.sampai join main trompet lagi tu...

okeh.sampai disini dulu coretan untuk kali ini.lepas ni bila lagi nak menulis?
tnguu...huhu

No comments: