Thursday, 8 April 2010

common questions from those kids.(school part 3)

nila soalan2 yang selalu ditanya budak2 kt sekolah tempat aku placement tu.budak2 tu kecik lagi.baru 5 to 6 years.

where are you from?

where is Malaysia?

Do you live in house like us?or do u live in caravan?

How do you come here?

owh i know.you are chinese

can u speak chinese?

are u from china?

(sebab bagi budak2 kecik ni asal muka asia je china la kot.sebab york ni ramai chinese china)

DO YOU HAVE EAR???

owh,u have hair?!!
(sebab rambut aku terkeluar dari anak cekup)

why dont u take out your scarf?

why do u wear scarf?

can i see your hair?



pastu semua kerumun belakang aku selak2 kendap2 nk tgk rambut aku dari belakang..aku elak2 manja jela..sebab budak2 tu kecik lagi.baru 5 years.so aku nak tunjuk yang aku pakai tudung ni ada sebab.bukan sebab botak!haha..

susah oo nak jawab soalan budak umor 5 n 6 tahun ni..
kita kena pandai tackle soalan2 mereka.
i take it as very very valuable experience.

oh...penat melayan budak2 ni...but i had fun!




6 comments:

mermed Z... said...

olos, cute nyer maiii...
hehehe..telek2 rambut..tomey2...


seb bek tnye kite duk dalam caravan ke? if tanya duk dlm tent lg haru...;P

zatil hidayah said...

hahah where do u stay in malaysia?

mam jwb~ perak
budak ~ where is perak
mam~ in malaysia
budak~ u said just now u stay in perak, and now malaysia. where exactly u stay?
mam~ both
budak ~ is that ur hometown? named both?
mam~ yes...............

***end of QA session.***

maimanas said...

haha..klo dia tanya lelebih tak kose dah nk jwb..hahaha

m_m said...

nengkali gi klas bwk peta.. kate la kat diorng kat masia ade power rangers dan dipenuhi dgn pokok bunga je.. bende lain tade.. hoho

maimanas said...

siap tunjuk kt globe kot...

tp budak 5 thn..biasela..haha...

rasa nk lempang pon ade..haha

zatil hidayah said...

Anok org jgn lempang bg flying kick je. Hahaha...

tunjok sket gmbo tugu negara kat depe!

~~~omputih kan appreciate sgt history. hehehe~~~